• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
21

چطور سینما برویم که کرونا نگیریم؟

  • کد خبر : 22666
  • 30 جولای 2020 - 10:27

این روزها کرونا سبب شده بازگشایی سینماها با آداب و مقدمات خاصی داشته باشد. حتما این نکات را به دقت و با جدیت رعایت کنید تا سینما رفتن در کرونا به عاملی برای بیماری خود و عزیزانتان تبدیل نشود.  

سینما رفتن در کرونا

در این روزهای شیوع بیماوری کووید ۱۹، بسیاری از فعالیت های ما رنگ باخته اند. ویروس کرونا چند ماهی است که مردم جهان را خانه نشین کرده و سبک زندگی انسانها را به طور کلی تغییر داده است. دیگر خبری از رستوران گردی های لذت بخش نیست و سینماها، سالن های تئاتر، کنسرت ها و … یا تعطیلند یا رونق قبل را ندارند. اما چاره چیست؟ پیش بینی می شود که حداقل چندسالی با این ویروس چموش و غیر قابل پیش بینی دست و پنجه نرم کنیم و در هر صورت باید زندگی کنیم! یکی از اماکنی که صحبت های زیادی در مورد تعطیلی یا عدم تعطیلی آن در ایام کرونا شد، سینما بود.

پس از چالش ها و بحث های فراوان، تصمیمی در خصوص تعطیلی سینماها گرفته نشد و بسیاری از سالن های سینمایی کشور همچنان در حال فعالیت هستند. اما در این روزها چطور باید سینما رفت؟ بایدها و نبایدهای سینما رفتن در کرونا را به همراه شما بررسی می کنیم تا ضمن لذت تماشای فیلمها در سالن سینما، حداکثر مراقبت را نیز از سلامتی خود به عمل آوریم.

آیین نامه سینما رفتن در کرونا

با تدوین یک  آیین‌ نامه ۱۵ بندی  که در کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما نهایی و به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد شد، سینماها از اول تیرماه بازگشایی شده اند. مهم ترین بند این آیین نامه، این است که سالن های سینما باید تنها از ۴۰ درصد از ظرفیت سالن استفاده کنند تا فاصله اجتماعی به درستی رعایت شود. همچنن ضدعفونی کردن سالن ها کاری ضروری است که باید در موعد مقرر انجام شود. اما نکات دیگری هم هستند که در سینما رفتن در کرونا را راحت تر و کم خطر تر می کنند. این نکات عبارتند از:

حفظ فاصله گذاری اجتماعی با دو صندلی فاصله

اگر قصد سینما رفتن در این ایام کرونا را دارید، به هیچ عنوان نباید کنار هم بنشینید. بهترین کار این است که برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی، حداقل دو صندلی با کنار دستی تان فاصله داشته باشید. البته اگر با افرادی به سینما می‌روید که از سلامت‌شان مطمئن هستید، می‌توانید کنار هم بلیت بگیرید.

ماسک و دستکش فراموش نشود

این روزها باید همه جا ماسک و دستکش داشته باشیم و سینما هم از این قاعده جدا نیست. هم کارکنان سینما باید ماسک و دستکش داشته باشند و هم شما که به عنوان تماشاچی وارد سالن می شوید. حتی در آیین نامه های ابلاغی تاکید شده که از ورود افراد بدون ماسک به داخل سالن جلوگیری شود.

ضدعفونی، ضدعفونی، ضدعفونی!

پیش از ورود به سالن، دستهایتان را ضد عفونی کنید. خیالتان از بابت صندلی ها راحت باشد! طبق آیین نامه هایی تصویب شده، باید صندلی ها پس از هر سانس و قبل از شروع سانس جدید، به طور کامل ضدعفونی شوند.

البته توصیه ما این است که در این روزها حتی الامکان در منزل بمانید و جز برای امور ضروری، از خانه خارج نشوید. اما اگر چاره ای جز رفتن به سینما نداشتید!! حتما این نکات را به دقت و با جدیت رعایت کنید تا سینما رفتن در کرونا به عاملی برای بیماری خود و عزیزانتان تبدیل نشود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.