• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
14

۸ توصیه‌ غذایی که هنگام سفر های نوروزی باید جدی بگیرید

  • کد خبر : 46219
  • 18 مارس 2023 - 12:16
8 توصیه‌ غذایی که هنگام سفر های نوروزی باید جدی بگیرید

سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که سالانه ۲ میلیون نفر بر اثر مواد غذایی یا آب آشامیدنی آلوده جان خود را از دست می دهند. یعنی از هر ۱۰ نفر ۱ نفر! پس هنگام سفر به خصوص سفرهای نوروزی بسیار مراقب باشید ما ۸ توصیه‌ غذایی سفر های نوروزی را برایتان شرح می دهیم با رعایت این نکات سفر سالمی در پیش خواهید داشت.

توصیه‌ غذایی سفر های نوروزی

دامنه خطرات از:خفیف: اسهال مسافرتی.جدی: هپاتیت A یا تیفوئید، که می تواند اثرات طولانی مدت بر سلامتی داشته باشد. کشنده: بیماری ناشی از باکتری های مضر، انگل ها، ویروس ها و مواد شیمیایی.اگر در سفر هستید، حتما نکات زیر را رعایت کنید.

نکته شماره ۱ : از قبل برنامه ریزی کنید

در مورد مقصد خود تحقیق کنید مشکلاتی مانند ایمنی مواد غذایی یا موارد دیگر را که ممکن است در طول سفر شما ایجاد شود، پیش بینی کنید.از تامین آب مطلع شوید. بررسی کنید که آیا مقصد شما دارای منبع آب آشامیدنی و مراقبت های پزشکی است که در صورت بیمار شدن در دسترس است یا خیر. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها سلامت مسافران و اطلاعات سفر دو منبع عالی هستند. ارتفاع را بررسی کنید. برخی از افراد ممکن است در ارتفاع بالای ۸۰۰۰ فوت بیمار شوند، به خصوص کودکان.

نکته شماره ۲: قبل از رفتن به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید

در مورد واکسن ها اطلاعات کسب کنید. بسته به جایی که در حال سفر هستید، مخصوصا سفرهای خارجی ممکن است به واکسن های جدید یا به روز شده نیاز داشته باشید. داروهای تجویزی خود را به اندازه کافی مصرف کنید. همچنین نسخه های مربوط به داروهای خاص توصیه شده را همراه داشته باشید.

داروهای بدون نسخه را فراموش نکنید. در صورت مشاهده علائم گوارشی مانند اسهال، سوزش سر دل یا گاز، داروهای بدون نسخه را با خود همراه داشته باشید. در مورد توصیه ها با پزشک خود صحبت کنید.

نکته شماره ۳: هوشمندانه بسته بندی کنید

ضدعفونی‌کننده دست همراه داشته باشید. از آنها می توان برای شستن دست ها و تمیز کردن سطوح استفاده کرد.

مواد غذایی فاسد نشدنی را در کیف دستی خود نگه داری کنید. اگرچه بسیاری از فرودگاه‌ها گزینه‌های سالمی را ارائه می‌دهند، اما هرگز نمی‌دانید دفعه بعد که پس از رسیدن به مقصد می‌توانید غذا بخورید، کی خواهد بود. اگر مطمئن نیستید که گزینه‌های موجود وجود دارد یا خیر، وسایل غیر قابل فاسد شدن اضافی را در چمدان خود قرار دهید.

یک بسته بهداشتی سفر همراه داشته باشید. و دفترچه بیمه سلامت خود را در کیف پول خود حمل کنید. داروهای تجویزی را در کیف دستی خود قرار دهید.

هر زمان که شک دارید، آب لوله کشی است یا آب چاه از آن ننوشید. بهترین انتخاب شما این است که نوشیدنی های مهر و موم شده و بطری را انتخاب کنید.

نکته ۴: غذاهای خام استفاده نکنید

ازخوردن  گوشت خام، ماهی، صدف و تخم مرغ خودداری کنید. حتی ممکن است از غذاهای نیم پز، خام و آلوده بیمار شوید.

FDA توصیه می کند که از محصولات خام، از جمله سالاد خودداری کنید. این امر احتمال تماس با میوه ها و سبزیجاتی را که ممکن است با آب لوله کشی شسته شده و ممکن است آلوده باشند کاهش می دهد. با این حال، محصولات کاملا پخته شده، میوه هایی با پوست ضخیم و دست نخورده (مانند مرکبات و موز)، گوشت، مرغ و ماهی به خوبی پخته شده ایمن در نظر گرفته می شوند.

نکته ۵: همیشه از جانب احتیاط را رعایت کنید

از غذاهایی که در دمای اتاق مانده اند دوری کنید. این در محدوده دمایی “منطقه خطر” قرار می گیرد که در آن باکتری ها رشد می کنند. این شامل نخوردن از سرویس‌های بوفه‌ای می‌شود، زیرا ممکن است غذا همیشه در دمای ایمن نگهداری نشود و به راحتی مورد سوء استفاده قرار گیرد. به جای آن به غذاهای سرد یا گرم استفاده کنید.

نکته ۶: مراقب همه منابع آب باشید

یک سوال رایج که مسافران در خارج از کشور این است: “آیا آب سالم است؟” سازمان غذا و داروی توصیه می کند از آبی که از آن مطمئن نیستید حتی برای مسواک زدن خودداری کنید. حتی آب لوله کشی غیرقابل آشامیدن می تواند به آمیب ها، انگل ها و ویروس ها از جمله هپاتیت آلوده شود.

نوشیدنی ها را در ظروف بسته بندی شده مطمئن انتخاب کنید. به عنوان مثال، نوشیدنی های بطری یا کنسرو شده و محصولات لبنی پاستوریزه.

نکته ۷: دستان خود را بشویید

دست های خود را مرتباً تمیز کنید. شستن صحیح دست ها کلید مهمی برای پیشگیری از بیماری های ناشی از غذا است.

از صابون یا ضدعفونی کننده دست استفاده کنید. دست های خود را با آب گرم و صابون بشویید، به خصوص قبل از غذا خوردن و بعد از استفاده از حمام. وقتی صابون و آب گرم در دسترس نیست، به جای آن از ضدعفونی کننده دست مبتنی بر الکل استفاده کنید. برای دسترسی آسان آن را در کیف دستی، کیف یا کوله پشتی خود قرار دهید.

نکته ۸: اگر مریض شدید مراقب خود باشید

هیدراته بمانید و قوانین ایمنی غذا را رعایت کنید، اگر دچار اسهال شدید، مقدار زیادی مایعات تمیز بنوشید.در صورت نیاز به درمان پزشکی کمک بخواهید.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=46219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.