• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

سارمات سلاح مرگبار هسته‌ای جدید روسیه

  • کد خبر : 50401
  • 05 سپتامبر 2023 - 16:19
سارمات

سارمات نام این موشک از یکی از تیره‌های باستانی ایرانی تبار گرفته شده که در استپ‌های جنوب روسیه و اوکراین در اروپا زندگی می‌کردند.

به نقل از فرارو، از ام اس ان، این سامانه موشکی بالستیک قادر است تا ۱۵ کلاهک هسته‌ای را حمل کند و قرار است جایگزین موشک‌های بالستیک قاره پیمای آر – ۳۶ شود که ناتو در گزارش خود از آن با عنوان “شیطان”  یاد کرده است. موشک‌های سارمات از سوی ناتو به نام “شیطان ۲” شناخته شده اند.

در حالی که جنگ در اوکراین برای بیش از ۱۸ ماه به طول انجامیده و نیرو‌های روسی با ضد حمله نیرو‌های اوکراینی مواجه شده‌اند؛ پوتین بار‌ها در تلویزیون ملی روسیه حضور یافته و اعلام کرده که “همه گزینه ها” در مورد “حفاظت از سرزمین مادری” روی میز هستند که اشاره‌ای به گزینه هسته‌ای می‌باشد.

موشک سارمات مبتنی بر سیلو یکی از چندین سلاح پیشرفته است که پوتین در سال ۲۰۱۸ میلادی توسعه آن را اعلام کرد و موشک‌های مافوق صوت کینژال و آوانگارد را شامل می‌شد. وزارت دفاع روسیه اشاره کرده که این موشک پاسخ مسکو به سامانه حمله جهانی سریع امریکاست. پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ میلادی پوتین مدعی شده بود که سارمات امنیت روسیه را در برابر تهدیدات خارجی تضمین می‌کند و کسانی که در گرماگرم لفاظی‌های تهاجمی سعی در تهدید کشور ما دارند باید دوبار فکر کنند”.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=50401

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.