• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
2

فوت کودک ۶ ساله دزفولی در اثر هاری

  • کد خبر : 54953
  • 12 ژوئن 2024 - 9:49

اهواز – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: فوت کودک ۶ ساله دزفولی بر اثر گزش توسط سگ مبتلا به بیماری هاری جان خود را از دست داد.

فوت کودک ۶ ساله دزفولی

فوت کودک ۶ ساله دزفولی

مهشید عصار ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تشریح سگ گزیدگی کودک ۶ ساله در دزفول و اقدام‌های درمانی انجام شده برای این کودک اظهار کرد: این کودک ساعت ۱۹ روز ۲۲ اردیبهشت در کوی امام رضا (ع) این شهرستان توسط سگ بدون صاحب از چندین ناحیه به ویژه سر و صورت مورد گزش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه گزش سر و صورت توسط حیوان هار یکی از اصلی‌ترین دلایل شکست مهار بیماری هاری به دلیل انتشار سریع در بدن است، افزود: ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه همان شب، این کودک توسط والدین به بیمارستان منتقل و با سرعت شست و شوی کامل محل گزش توسط تیم‌های آموزش دیده انجام و اقدام‌های درمانی از جمله واکسن و سرم هاری تزریق شد.

این مقاله را از قلم نیندازید : شناسایی۲۶۰۰ کودک کار و خیابان در کشور

علائم اولیه هاری در کودک

عصار ادامه داد: کودک به دلیل شدت آسیب‌ها به صورت، بی حال به بیمارستان منتقل و به دلیل شدت آسیب بستری شد و پس از سه روز با بهبود علائم از بیمارستان مرخص می‌شود، اما در ششم خردادماه علائم اولیه هاری از جمله تب در کودک بروز و تیم‌های پزشکی با اطلاع از سابقه گزش کودک در ناحیه سر و صورت، نمونه گیری انجام و به انستیتو پاستور اعلام شد که پس از یک هفته، جواب مثبت هاری اعلام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول می‌گوید: ۲ روز پس از شدت تب، خانواده کودک به دلیل اطلاع از خطرناک بودن این نوع گزش، کودک را به بیمارستان علی اصغر تهران برای ادامه درمان منتقل می‌کنند که با وجود تلاش‌های کادر درمان آن بیمارستان، اقدام‌های درمانی شکست خورد و متأسفانه این کودک ۲۱ خرداد جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه کودک پس از شدت بیماری، در بیمارستان علی اصغر تهران وارد کمای هاری می‌شود و متأسفانه ۲۱ خرداد ماه این کودک جان خود را ناشی از هاری از دست می‌دهد، افزود: با توجه به انتقال هاری از طریق بزاق، تمام افرادی مرتبط با این کودک، واکسن هاری را دریافت کردند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=54953

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.