• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
2

بیشترین و کمترین آمار ازدواج و طلاق در کشور

  • کد خبر : 55094
  • 30 ژوئن 2024 - 10:53

ثبت احوال کشور آمار جدیدی از طلاق و ازدواج در کشور را اعلام کرد و رکوردداران آمار ازدواج و طلاق مشخص شدند.

آمار ازدواج و طلاق

آمار ازدواج و طلاق در کشور

به نقل از پایگاه خبری دخالت با توجه به آمار ثبت احوال کشور، تعداد ۴۸۱ هزار و ۳۹۴ مورد ازدواج در ایران ثبت شده است، که بیشترین تعداد ازدواج مربوط به استان تهران با ۶۳ هزار و ۹۷۳ مورد است. به ترتیب، استان‌های خراسان رضوی با ۴۳ هزار و ۸۸۷ ازدواج، خوزستان با ۳۵ هزار و ۳۶۴ ازدواج، آذربایجان غربی با ۲۵ هزار و ۶۹۴ ازدواج، و فارس با ۲۵ هزار و ۱۶۶ ازدواج نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

از زاویه دیگر، کمترین تعداد ثبت ازدواج مربوط به استان سمنان است که تنها ۳ هزار و ۶۸ مورد ازدواج دارد. به ترتیب، استان‌های ایلام با ۳ هزار و ۴۳۶ ازدواج، کهگیلویه و بویراحمد با ۵ هزار و ۱۶ ازدواج، خراسان جنوبی با ۵ هزار و ۵۳۷ ازدواج، و یزد با ۵ هزار و ۶۵۳ ازدواج در رتبه‌های پایین تر آمده‌اند.

تعداد طلاق در ۱۴۰۲

در سال ۱۴۰۲، تعداد ۲۰۲ هزار و ۱۸۳ طلاق در کل کشور ثبت شده است، که ۳۴ هزار و ۹۷ طلاق مربوط به استان تهران بوده است. پس از تهران، استان‌های خراسان رضوی با ۲۱ هزار و ۶۴۳ طلاق، خوزستان با ۱۱ هزار و ۵۶۶ طلاق، فارس با ۱۱ هزار و ۵۶ طلاق، و اصفهان با ۱۱ هزار و ۳ طلاق در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین کمترین تعداد ثبت طلاق در کشور مربوط به استان ایلام با تنها یک هزار و ۹۶ طلاق است. به ترتیب، استان‌های خراسان جنوبی با یک هزار و ۴۸۸ طلاق، سمنان با یک هزار و ۵۸۶ طلاق، کهگیلویه و بویراحمد با یک هزار و ۶۷۲ طلاق، و چهارمحال و بختیاری با یک هزار و ۷۹۱ طلاق نیز در جایگاه‌های پایین‌تری قرار دارند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=55094

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.