• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
1

باد و باران در برخی استان‌ها

  • کد خبر : 55430
  • 06 آگوست 2024 - 10:16

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده باد و باران در برخی استان‌ها و در بعضی نقاط کشور وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

باد و باران در برخی استان‌ها

باد و باران در برخی استان‌ها

به نقل از پایگاه خبری دخالت امروز (۱۶ مرداد) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط در استان هرمزگان و جنوب شرق فارس به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۱۷ تا ۱۹ مرداد) در ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان، برخی نقاط در جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

بارش پراکنده در ارتفاعات البرز

ضیاییان افزود: طی پنجشنبه و جمعه در ساعات بعد از ظهر برای ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق در سواحل دریای خزر بارش پراکنده دور از انتظار نیست. شنبه (۲۰ مرداد) در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان از امروز تا پایان هفته در نوار شرقی کشور، برخی نقاط در مرکز کشور استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب، در بعضی ساعات وزش باد شدید، احتمال گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

این مقاله برای شما مفید است : علت گرمای شدید و بی سابقه هوا در ایران چیست؟

وضعیت خلیج ، فارس تنگه هرمز و دریای خزر

وی اضافه کرد: طی پنج روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و طی روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود. رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ مرداد) صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک حداقل و حداکثر دمای ۲۸ و ۴۱ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۸ مرداد) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد بیشترین دمای ۲۸ و۴۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا تردبیل با کمینه دمای ۱۶ و ۱۵ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۸ و ۴۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=55430

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.