• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

ثروتمندترین گدای ایران دستگیر شد

  • کد خبر : 55696
  • 10 سپتامبر 2024 - 9:45

پشت چهره ژولیده گدای بوشهری، رازی شگفت‌انگیز نهفته بود. ثروتمندترین گدای ایران که با درآمد میلیونی در ماه به عنوان ثروتمندترین گدای کشور شناخته می شد دستگیر شد.

ثروتمندترین گدای ایران

گدای میلیونر دستگیر شد

به نقل از پایگاه خبری دخالت یک گدای میلیونر که ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان درآمد داشت، در بوشهر شناسایی و دستگیر شد. مأموران گشت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در حین گشت‌زنی در شهر به فردی مشکوک شدند که مشغول گدایی بود و با هماهنگی قضایی او را بازداشت کردند.

این مرد سالخورده در مواجهه با مأموران تلاش کرد تا با چرب‌زبانی خود را روانه فرار کند، اما وقتی احساس کرد در تنگنای قانونی قرار دارد، به ناچار اعتراف کرد که در شهری نزدیک بوشهر زندگی می‌کند و هر روز برای گدایی به بوشهر می‌آید. او توضیح داد که با استفاده از ترفندهای مختلف در محله‌ها و مراکز خرید پرسه زده و از مردم درخواست کمک مالی می‌کند و مردم به دلیل حال و روز او به این درخواست‌ها پاسخ می‌دهند.

اظهارات ثروتمندترین گدای ایران

بعد از شنیدن اظهارات او، مأموران پلاستیک مشکی‌رنگی که با خود داشت را بررسی کردند و متوجه شدند که داخل آن مبلغ ۶ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان پول نقد وجود دارد.

وقتی مأموران از او پرسیدند که این مقدار پول را از کجا آورده است، او پاسخ داد که از صبح در پاساژ شب طلای خیابان لیان غربی بوشهر به مغازه‌ها مراجعه کرده و از کاسبان و مشتریان درخواست کمک کرده است. به گفته او، بخشی از پول از این طریق و بخشی دیگر از عابران پیاده و کارمندان ادارات به دست آورده بود. او همچنین اذعان داشت که اگر دستگیر نمی‌شد، احتمالاً درآمد بیشتری نیز کسب می‌کرد.

تحویل به کلانتری برای انجام مراحل قانونی

پس از ثبت اظهارات این مرد، وی به همراه پول‌های ضبط‌شده برای انجام مراحل قانونی به مأموران کلانتری تحویل داده شد. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر اعلام کرد که در پنج ماه اخیر ۳۶ متکدی شناسایی و از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند، اما با این حال گزارش‌هایی مبنی بر وجود متکدیان در نقاط مختلف شهر همچنان ادامه دارد.

امیرحسین احمدپور افزود که برنامه‌ریزی‌هایی برای مقابله با پدیده گدایی و متکدیان شهری صورت گرفته است. در این راستا، ۳۰ بنر هشداردهنده در سطح شهر نصب شده و گشت‌های شناسایی و برخورد با متکدیان به‌طور روزانه در حال فعالیت هستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=55696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.