• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
4

اصلی ترین تفاوت قهوه لاته و کاپوچینو

  • کد خبر : 55803
  • 23 سپتامبر 2024 - 14:14

کاپوچینو و لاته از جمله محبوب ترین نوشیدنی کافئین دار برای ایرانیان به شمار می آیند. برای درست کردن این دو نوشیدنی نیاز به یک فنجان قهوه و همچنین یا آب دارید. اما با توجه به این موضوع که اجزای تشکیل دهنده این دو نوشیدنی شبیه به هم دیگر هستند، اما طعمی کاملا متفاوت دارند. در خارج از ایتالیا، کاپوچینو یک نوشیدنی قهوه است که امروزه از یک شات قهوه اسپرسو و شیر داغ تشکیل می‌ شود که سطح آن با شیر کف شده پوشانده می ‌شود. از طرف دیگر کاپوچینو اغلب با دستگاه اسپرسوساز تهیه می شود. اسپرسو در کف فنجان ریخته می شود و به دنبال آن مقدار مشابهی شیر داغ می ریزند که با حرارت دادن و بافتن شیر با استفاده از میله بخار دستگاه اسپرسوسازی تهیه می شود. یک سوم بالای نوشیدنی از کف شیر تشکیل شده است. این فوم را می توان با نقاشی های هنری ساخته شده با همان شیر تزئین کرد که به آن لاته آرت می گویند. اما این تمام تفاوت های میان این دو نوشیدنی نیست. از این رو در این مقاله قصد داریم تا به بررسی دقیق تفاوت قهوه لاته و کاپوچینو بپردازیم.

تفاوت قهوه لاته و کاپوچینو

آشنایی با کاپوچینو این اولین مورد فرق لاته و کاپوچینو

به نقل از پایگاه خبری دخالت کاپوچینو که در طول هر دو جنگ جهانی کامل و محبوب شد، با یک لایه پایینی یک یا دو شات اسپرسو شروع می شود. لایه دوم شیر بخارپز شده روی آن اضافه می شود و به دنبال آن یک لایه ضخیم و مطبوع از فوم اضافه می شود تا به نوشیدنی بافت مخملی مجللی بدهد. کاپوچینو به دلیل داشتن شیر کمتر و کف بیشتر نسبت به لاته، طعم اسپرسو بسیار قوی تری نسبت به لاته دارد. یک باریستا زمانی که بتواند کاپوچینوی کاملی را درست کند، بسیار خوب است وقتی کاپوچینوی ما به درستی ساخته شود نسبت مایع به کف ۱ به ۱ خواهد داشت که کارشناسان می توانند بر اساس وزن نوشیدنی آن را تعیین کنند.

همانطور که امروزه کاپوچینو تعریف می شود، علاوه بر یک شات اسپرسو، مهم ترین فاکتور در تهیه کاپوچینو، بافت و دمای شیر است. هنگامی که یک باریستا شیر را برای یک کاپوچینو بخار می کند، میکروفوم با وارد کردن حباب های بسیار ریز هوا به شیر ایجاد می شود و به شیر بافتی مخملی می دهد. کاپوچینوی سنتی از یک اسپرسو تشکیل شده است که باریستا شیر کف گرم را روی آن می ریزد و در نتیجه کف شیری به ضخامت ۲ سانتی متر روی آن ایجاد می شود. می توان با افزودن یک شات دیگر اسپرسو که منجر به یک کاپوچینوی دوتایی می شود، تغییراتی ایجاد کرد. دستیابی به نسبت صحیح کف نیاز به توجه زیادی در هنگام بخارپز کردن شیر دارد، بنابراین کاپوچینو را به یکی از دشوارترین نوشیدنی های اسپرسو تبدیل می کند.

آشنایی بیشتر با لاته به شناخت تفاوت قهوه لاته و کاپوچینو

لاته با همان پایه کاپوچینو شروع می شود. سپس، اسپرسو با شیر بخار پز ترکیب می شود تا یک نوشیدنی قهوه صاف خامه ای با طعم لطیف اسپرسو ایجاد شود. نسبت شات معمولی اسپرسو به شیر بخارپز ۱ به ۲ است. برای تکمیل، روی لاته با یک لایه نازک کف شیر پوشانده می شود. در ساده ترین عبارت، لاته قهوه ای است که از ترکیب اسپرسو با شیر بخارپز و کف شیر ایجاد می شود طرز تهیه دقیق لاته بسیار متفاوت است، زیرا محبوبیت آن ها در ۲۰ سال گذشته افزایش یافته است. لاته در طول زمان تغییر زیادی کرده است و اغلب با افزودن طعم‌ هایی مانند وانیل و فندق به یک نسخه شیرین تبدیل می کند خرید قهوه، نیازمند شناخت و آشنایی با انواع مختلف آن است.

به طور کلی لاته به طور سنتی به عنوان یک قهوه صبحانه در نظر گرفته می شود. پیشینه این نوشیندنی محبوب را می توان آن را به قرن هفدهم ردیابی کرد. منشا این نوشیندنی ایتالیا است، اگرچه سال‌ ها است که در سرتاسر اروپا و بریتانیا مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

کاپوچینو سالم تر است یا لاته؟

در انتها برای جمع بندی تفاوت قهوه لاته و کاپوچینو نیاز است تا به سوال کاپوچینو سالم تر است یا قهوه لاته؟ پاسخ دهیم. در جواب به این سوال رایج با بیان کرد که این بستگی به تعریف شما از سالم دارد. کاپوچینو احتمالا کالری کمتری خواهد داشت زیرا شیر کمتری دارد. هیچ مقایسه ای بین نوشیدنی های اسپرسو بدون کاپوچینو و لاته کامل نخواهد بود. منشا هر کدام ایتالیایی است و با اسپرسو و شیر تهیه می شود. در اوج هنر باریستا، کاپوچینو قرار دارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=55803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.