• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
14

ربودن فرزند زندانبان برای تسویه حساب شخصی

  • کد خبر : 40829
  • 09 مارس 2022 - 11:08
ربودن فرزند زندانبان برای تسویه حساب شخصی

ربودن فرزند زندانبان در تهران اتفاق افتاده است و پلیس در تعقب مردی افغان است که برای انتقام از مردی که در زندان زندانبانش بود پسر ۱۹‌ساله‌اش را ربود!

ربودن فرزند زندانبان
چند روز پیش یک مرد به اداره پلیس رفت و از دو مرد به جرم ربودن پسر ۱۹‌ساله‌ و دوستش شکایت کرد.
او در توضیح ماجرا گفت : من افغان هستم و در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران با خانواده‌ام زندگی می‌کنم. ساعتی قبل پسرم با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت دو مرد ناشناس او و دوستش را ربوده اند و در خانه‌ای به گروگان گرفته اند. بعد مردی گوشی را از پسرم گرفت و گفت برای آزادی آن‌ها باید مقدار زیادی دلار بدهم وگرنه پسرم و دوستش را خواهند کشت. و بعد آن تلفن خاموش شد.

گروگان گرفتن پسر زندانبان در تهران

پس از شکایت این مرد به دستور قاضی عظیم سهرابی بازپرس شعبه ‌نهم دادسرای امور جنایی تهران کارآگاهان پلیس‌آگاهی برای بررسی وارد عمل شدند.

هنوز ۲۴‌ساعت از این آدم‌ربایی نگذشته بود و تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه متهمان ادامه داشت که به مأموران پلیس خبر رسید آدم‌ربایان دو گروگان را دست بسته در یکی از خیابان‌های تهران رها کرده اند و رفته اند.

پلیس قلابی

پسر ۱۹‌ساله ربوده شده درمورد این حادثه به مأموران گفت: من و دوستم در خیابان بودیم که یک خودروی سواری جلوی ما ایستاد. م راننده که بی‌سیم و دستبند داشت گفت مامور است و ما خلاف کرده ایم و باید با او به اداره پلیس برویم.
ما را سوار خودرو کرد و راننده حرکت کرد پس از طی مسافتی کوتاه مرد دیگری هم سوار ماشین شد. او افغان بود و به همین ذلیل به آن‌ها مشکوک شدیم و از راننده خواستیم مدارکش را به ما نشان دهد، اما او و دوستش ما را با چاقو تهدید کردند. و بعد چشمان ما را بستند و به راه افتادند و وقتی به خانه‌ای رسیدیم، چشمان ما را باز کردند و گفتند ما را گروگان گرفته اند وباید پدرم به آن‌ها پول بدهد.

بعد با پدرم تماس گرفتم و با گریه و التماس خواستم برای آن‌ها پول فراهم کند و ما را نجات دهد، اما پس از ‌۲۴ساعت از تماس آنها بعد از اینکه کتک‌مان زدند دوباره چشم‌ها و دست‌هایمان را با طناب بستند و درخیابانی رها کردند.

بازداشت یکی از آدم‌ربایان

پس از سخنان پسر این اطلاعات مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته محل حادثه موفق شدند شماره پلاک متهمان ربودن فرزند زندانبان را به‌دست آورند. بررسی‌های فنی نشان داد که خودرو متعلق به مرد جوانی به نام سیروس است. سپس سیروس تحت تعقیب قرار گرفت و صبح دیروز به دام مأموران گرفتار شد.

او به جرم خود با همدستی یکی از دوستانش به نام بشیر که افغان است اعتراف کرد. و گفت: در بازار تهران کارگری می‌کنم و مدتی قبل با بصیر در آنجا آشنا شدم. ما ارتباط دوستانه با هم بر قرار کردیم و به خانه هم رفت و آمد داشتیم. چند روز قبل از حادثه او برای من درد دل کرد و از من خواست کمکش کنم.

دلیل ربودن فرزند زندانبان

سیروس در توضیح ماجرا گفت: بصیر برایم تعریف کرد که چند سال قبل در کشور افغانستان به جرم سرقت به زندان می‌افتد و پدر پسر ربوده شده هم زندانبان او بوده است.

بشیر میگفت که وضع مالی خوبی داشته و زمان دستگیری هم مقدار زیادی دلار همراه داشته است که به صورت امانت به زندانبان می‌دهد تا وقتی آزاد شد پس بگیرد. او گفت که وقتی از زندان آزاد شدم او پول مرا نداد تا اینکه فهمیدم بعد از حمله طالبان همراه خانواده‌اش به ایران آمده است».

او به من گفت که پسر زندانبان را برباییم تا پدرش مجبور شود پول او را پس دهد و من هم قبول کردم.

تحقیقات برای دستگیری متهم فراری، مرد آدم‌ربا برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.