• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

گوگل تاریخچه موقعیت مکانی بازدید از کلینیک های سقط جنین را حذف خواهد کرد

  • کد خبر : 42317
  • 02 جولای 2022 - 12:42
گوگل تاریخچه موقعیت مکانی بازدید از کلینیک های سقط جنین را حذف خواهد کرد

گوگل اواخر روز جمعه اعلام کرد که پس از لغو قانون Roe v. Wade در هفته گذشته توسط دادگاه عالی در ایالت متحده ، برای حذف سریع تاریخچه مکان افرادی که به سایت های سقط جنین و سایر سایت های پزشکی می روند، اقدام خواهد کرد.

گوگل تاریخچه موقعیت مکانی بازدید از کلینیک های سقط جنین را حذف خواهد کرد

جن فیتزپاتریک، معاون ارشد سیستم‌ها و تجربیات اصلی گوگل، در این باره نوشت: «امروز، ما اعلام می‌کنیم که اگر سیستم‌های ما شناسایی کنند که شخصی از یکی از این مکان‌ها بازدید کرده است، این ورودی‌ها را به‌زودی پس از بازدید از سابقه مکان حذف خواهیم کرد.

فیتزپاتریک خاطرنشان کرد که بازدید از مکان‌هایی مانند مراکز مشاوره، پناهگاه‌های خشونت خانگی، کلینیک‌های سقط جنین و مراکز باروری «می‌تواند شخصی باشد». Google Alphabet والد دارای دستگاه‌ها و سرویس‌های داده بسیار محبوب از جمله Android، Fitbit، Search و Google Maps است. این موضوع از زمان حکم دادگاه عالی به نگرانی بزرگ‌تری تبدیل شده است، زیرا عدم اطمینان در مورد اینکه آیا می‌توان از داده‌های حساس برای هدف قرار دادن فعالیت‌های بالقوه مجرمانه استفاده کرد یا خیر.

در پست گوگل آمده است: «کاربران Fitbit که ردیابی چرخه قاعدگی خود را در برنامه انتخاب کرده‌اند، در حال حاضر می‌توانند گزارش‌های قاعدگی را یکی یکی حذف کنند، و ما به‌روزرسانی‌هایی را ارائه خواهیم کرد که به کاربران امکان می‌دهد چندین گزارش را به طور همزمان حذف کنند.»

محافظت گوگل از افرادی که به دنبال سقط جنین هستند

تصمیم بالاترین دادگاه ایالت متحده با تغییر عقیده اولیه خود مبنی بر اینکه زنان بر اساس قانون اساسی حق سقط جنین دارند، این قانون را لغو کرد. برای هفته‌ها، گوگل و سایر شرکت‌های فناوری از پاسخ دادن به سؤالات رسانه‌ها و قانون‌گذاران در مورد ذخیره‌سازی داده‌ها و شیوه‌های خود و همچنین نحوه انطباق با درخواست‌های اجرای قانون بالقوه اجتناب کرده‌اند.

حتی قبل از رسمی شدن این تصمیم، قانونگذاران از گوگل و کمیسیون تجارت فدرال خواستند تا اطمینان حاصل کنند که در صورت لغو این حکم مهم، از داده های مصرف کنندگان آنلاینی که به دنبال مراقبت هستند، محافظت می شود.

در ماه مه، گروهی متشکل از ۴۲ قانونگذار دموکرات در نامه‌ای از ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل خواستند تا از جمع‌آوری و نگهداری داده‌های مکانی غیرضروری یا غیرمجموعه‌ای که می‌توان برای شناسایی افرادی که به دنبال سقط جنین هستند استفاده کرد، خودداری کند.

 

معصومه لطفی (پایگاه خبری دخالت )

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=42317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.