• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
19

جت پرینتر چیست؟ انواع جت پرینتر دستی و صنعتی

  • کد خبر : 48070
  • 25 ژوئن 2023 - 12:33
جت پرینتر

انواع جت پرینتر و جت پرینترهای صنعتی یکی از دستگاه های مهم در صنعت چاپ و یکی از ملزومات و تجهیزات بسته بندی جهت کامل کردن فرایند بسته بندی محصولات مختلف است. جت پرینتر میتواند با استفاده از جوهر و همچنین قابلیت چاپ حرارتی هر گونه نوشته مشخص شده را بر روی سطوح مختلف چاپ کند. جت پرینتر مدل های مختلفی دارد و می تواند در مکان های مختلفی و به شکل های گوناگون مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه در خصوص انواع جت پرینترهای صنعتی، تفاوت جت پرینتر با تاریخ زن و کاربرد آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.

اگه نیاز به تعمیر پرینتر داری : با نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی تماس بگیر.

جت پرینتر دستی چیست ؟

این دستگاه ها که با نام به جت پرینترهای پرتابل نیز شناخته می شوند ، دستگاه های کوچک ، سبک و قابل حملی می باشند که کار چاپ با آنها توسط اپراتور انجام می گیرد .
با توجه به این که این نوع دستگاه ها بدون سنسور می باشند بنابراین اپراتور باید آنها را به صورت دستی در مقابل محصول تولید شده قرار داده و با فشردن اهرم چاپ ، کار انتقال اطلاعات بر روی محصول را انجام دهد.
از دستگاه های جت پرینتر دستی برای چاپ برروی محصولاتی که میزان حجم و وزن آنها زیاد است و نمی‌توان آنها را توسط نوار نقاله منتقل نمود مانند بشکه ، گالون ، کارتن های بزرگ و غیره استفاده می شود.
در نوع قدیمی این نوع دستگاه ها برای آنکه بتوان کار چاپ را انجام داد باید اعداد و حروفی که برای چاپ مورد نیاز است را در قسمت های مخصوص قرارداده و سپس کار چاپ را انجام داد .
اما در نوع مدرن و جدید این دستگاه ها ، صفحه و سیستم ورودی وجود داشته که به راحتی می توان توسط آنها کار چاپ را انجام داد.

جت پرینتر دستی

جت پرینتر صنعتی چیست؟

نوع دیگر و پرکاربردتر از جت پرینترها جت پرینترهای صنعتی هستند. این دستگاهها دارای یک سنسور هستند که می‌تواند از طریق آن محصول را در مقابل خود تشخیص دهد و چاپ را انجام دهد. سنسور یا چشم الکترونیک در نزدیک هد قرار دارد و کار تشخیص محصولات بر روی خط تولید و ارسال فرمان چاپ به برد جت پرینتر صنعتی را بر عهده دارد.
سرعت چاپ در این دسته بیشتراست و نیازی به اپراتور ندارد. در کارخانه های بزرگ و صنعتی که محصولات روی نوار نقاله حرکت می‌کنند، در مرحله آخر خط تولید نصب می‌شود. مدل هایی از این دستگاه با سیستم های بسته بنده ادغام شده و در بازار موجود هستند.

جت پرینتر دستی

خدمات تخصصی انواع ماشین های اداری در نمایندگی اچ پی

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=48070

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.