• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

اگه میخوای پشه ها ازت دور بشن، این رنگی بپوش

  • کد خبر : 55220
  • 14 جولای 2024 - 9:48

پشه دنگی یکی از خطرناک‌ترین حشرات دنیا است که نیش آن می‌تواند بیماری‌های مختلف و حتی مرگ را به دنبال داشته باشد. برای جلوگیری از گزیدگی توسط این پشه، راه حل‌های مختلفی وجود دارد.

جلوگیری از گزیدگی

رنگهایی که جلوگیری از گزیدگی پشه ها می کند

به نقل از پایگاه خبری دخالت پشه ها بزرگ‌ترین ناقلان جهان هستند و می‌توانند به راحتی بیماری‌هایی مانند زیکا، مالاریا، تب دنگی و تب زرد را منتقل کنند که همگی کشنده هستند. در این روزها که تغییرات آب و هوایی خطر ابتلا به بیماری‌های منتقل‌شده از طریق پشه را افزایش داده و موجب نگرانی‌های بهداشتی قابل‌توجهی در تمام جهان شده است، این بخش را به موضوعاتی درباره پشه ها، رنگ هایی که از آن متنفرند و رنگ های خوشایند برای این موجودات خطرناک می پردازیم.

برای جلوگیری از نیش پشه سفید و سبز بپوشید

محققان دریافتند که پشه های ماده از برخی رنگ ها خوششان می آید و جذبشان می شوند و از برخی دیگر از رنگ ها بیزارند. پشه ها از سفید و سبز بیزارند.

اینو بخون حتما به کارت میاد : آمار مبتلایان و فوت شدگان تب دنگی در ایران

پشه عاشق رنگ قرمز و سیاه هستند

پشه ها جذب رنگ های قرمز و سیاه می شوند زیرا رنگ‌های قرمز و سیاه می‌توانند نشانه‌های بهتری برای وجود خون باشند.

آیا همه پشه ها نیش می زنند؟

تنها پشه های ماده، انسان و پستانداران را نیش می زنند تا پروتئین موجود در خون را که برای تخم گذاری لازم است به دست آورند. پشه های ماده از خون پستانداران و انسان تغذیه می کنند و نرها شهد گل را به عنوان منبع غذایی اصلی خود ترجیح می دهند. پشه‌های ماده جذب نشانه‌های مختلف انسانی مانند مواد شیمیایی پوست، بوی عرق و دی اکسید کربن بازدم‌شده می‌شوند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=55220

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.