• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1

نکات مراقبت از دندان های شیری

  • کد خبر : 55959
  • 12 اکتبر 2024 - 11:57

بدون شک دندان یکی از مهم ترین عضو ها در بدن می باشد. اما این بخش نیز مانند هر عضو دیگری در بدن، دارای مکانیسم خاصی است. وجود دندان های شیری یکی از نکات مهم در این رابطه می باشد. از این رو آشنایی با نکات مراقبت از دندان های شیری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین علت در این مقاله قصد داریم تا به بررسی روش های مراقبت از این نوع دندان ها بپردازیم.

مراقبت از دندان های شیری

نکات موثر در مراقبت از دندان های شیری

به نقل از پایگاه خبر دخالت به طور کلی دندان های شیری به ویژه برای نوزادان و کودکان ۳ سال و همچنین برای کودکان ۳ تا ۶ سال مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که به خوبی از دندان ها مراقبت نشود این موضوع ممکن است زمینه ساز مشکل خرابی دندان شود. از این رو توصیه می شود تا پدر و مادر ها حداقل دو بار در روز دندان های کودکان خود را مسواک بزنند. البته این تمام ماجرا نیست، زمانبندی انجام این اقدام نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو توصیه می شود تا این اقدام را درست قبل از خواب و پس از میل کردن صبحانه انجام دهند.

مسواک زدن را به یک بازی تبدیل نمایید

یکی از موضوعاتی که ممکن است برای خانواده ها پیش بیاید این است که همه کودکان مسواک زدن را دوست ندارند، بنابراین ممکن است مجبور باشید به تلاش خود ادامه دهید. آن را به یک بازی تبدیل کنید یا همزمان دندان های خود را مسواک بزنید و سپس به کودک خود کمک کنید تا دندان های خود را تمام کند. ساده ترین راه برای مسواک زدن دندان های کودک این است که آن ها را روی زانوی خود بنشینید و سر آن ها را روی سینه خود قرار دهید. با یک کودک بزرگتر، پشت سر آن ها بایستید و سر آن ها را به سمت عقب خم کنید. در انجام این اقدام ضروری است که دندان ها را به صورت دایره های کوچک مسواک بزنید و تمام سطوح را بپوشانید و کودک خود را تشویق کنید تا خمیر دندان را بیرون بیاندازد. نیازی به شستشو با آب نیست، زیرا فلوراید را از بین می برد.

بردن کودک به دندانپزشک

وقتی برای قرار ملاقات دندانپزشکی خود می روید، فرزندتان را با خود ببرید تا به این ایده عادت کند. در صورتی که خرابی دندان های کودک شما زیاد باشد، این موضوع می تواند در جلوگیری از بروز این مشکل موثر واقع شود.

منع کردن خوردن قند زیاد

بدون شک یکی از خوراکی های محبوب برای کودکان بین ۳ تا ۷ سال مربوط به خوراکی های قندی می شود. به طورکلی شکر باعث پوسیدگی دندان می شود. این فقط در مورد میزان قند موجود در غذاها و نوشیدنی های شیرین نیست، بلکه مدت زمان و تعداد دفعات تماس دندان ها با قند است. آب نبات چوبی و نوشیدنی های شیرین در بطری شیر خشک به ویژه آسیب رسان هستند، زیرا دندان ها را برای مدت طولانی در قند شستشو می دهند. قندهایی که به طور طبیعی در میوه ها و شیر کامل یافت می شوند کمتر باعث پوسیدگی دندان می شوند. از این رو منع کردن کودکان به خوردن بیش از حد خوراکی های قند یکی از مهم ترین نکات مراقبت از دندان های شیری به شمار می آید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=55959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.