• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
17

نشانه‌های کم‌آبی بدن را بشناسید

  • کد خبر : 38352
  • 26 سپتامبر 2021 - 13:43
نشانه‌های کم‌آبی بدن را بشناسید

آب از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده بدن است؛ و بیش از دو سوم وزن بدن هر فرد سالمی را تشکیل می دهد کمبود آب در بدن اختلالی است که هر فردی ممکن است به آن دچار شود که می‌تواند خیلی خطرناک باشد. نشانه‌های کم‌آبی بدن را حتما جدی بگیرید و در صدد رفع آن باشید.

نوشیدن ۲ تا ۳ لیتر آب برای خانمها، و ۳ تا ۴ لیتر آب برای آقایان، ضروری است. در طول روز حتما آب کافی بنوشید و اگر فراموش میکنید یک یادآور برای خود بگذارید تا در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید. میتوانید برای اینکه بیشترتمایل به نوشیدن آب پیدا کنید آن را به وسیله میوه ها و سبزیجات معطر طعم دار کنید.

نفس بد بو

یکی از دلایل بد بو شدن نفس، کاهش بزاق و خشکی دهان است. بزاق عامل پاک کننده دهان از باکتری‌ها است و وقتی که آب بدن کم میشود باکتری‌های دهان زیاد میشود و نفس بدبو می‌شود.

سردرد از نشانه های کم آبی بدن

کم آبی موجب میشود تا بافت مغزی آب خود را از دست بدهد وجمجمه تحت فشار قرار بگیرد و باعث سردرد و سبکی سر نخواهد داشت. همچنین جریان خون کاهش پیدا می‌کند، و مقدار اکسیژنی که به مغز می‌رسد کم میشود، رگ‌های خونی گشاد شده و دچار سردرد می شوید.

این مطلب را از دست ندهید. معجزه نوشیدن آب گرم ناشتا

عملکرد ضعیف گوارش و یبوست

کمبود آب یکی از اصلی ترین دلایل یبوست است. کم آبی بدن باعث می‌شود روده بزرگ قادر به دفع مواد زائد نباشد. آب به تجزیه مواد غذایی کمک می‌کند .

خستگی از نشانه‌های کم‌آبی بدن

وقتی که بدنتان به اندازه کافی آب نداشته باشد، حجم خونتان کم می‌شودو در نتیجه فشار خون‌تان زیاد میشود و قلب‌ نیاز به فعالیت بیشتری دارد و در نتیجه دچار خستگی و خواب آلودگی می شوید.

لب‌ها و پوست خشک

وقتی بدن دچار کم آبی می‌شود، دربدن اولویت بندی صورت میگیرد و آب را به جاهای مهم‌تربدن می فرستد. کاهش انعطاف پوست و در نتیجه کم آبی بدن، باعث چین و چروک‌های پوست می شود.

ریتم قلب غیر طبیعی میشود

کم آبی بدن منجر به از دست رفتن املاح معدنی می‌شود که مسئول ریتم طبیعی قلب هستند. کمبود پتاسیم و منیزیم یکی از علل ریتم غیر طبیعی قلب است.

درد و التهاب

هنگامی که بدن کم آب می‌شود، غضروف‌ها آب کافی برای خیس بودن خود را ندارند و این باعث می‌شود تا حالت چروک خورده پیدا کنند. و باعث می‌شود موقع حرکت مفاصل اصطکاک زیادی بوجود آید که باعث درد مفاصل می شود.

ادرار تیره از نشانه های کم آبی بدن

تیره شدن ادرار به دلیل غلظت بالای سموم است و یک نشانه فوری است که باید سریعا آب بنوشید. از دست دادن آب بدن باعث ایجاد سنگ کلیه میشود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.