• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
10

دوربین بدون آینه سونی A7R IV با سنسور ۶۱ مگاپیکسلی معرفی شد

  • کد خبر : 4021
  • 18 جولای 2019 - 4:51

سونی با معرفی دوربین فول‌فریم ۶۱ مگاپیکسلی a7R IV در رویدادی در شهر نیویورک، باردیگر نقطه‌ی عطفی در صنعت دوربین‌های بدون آینه ثبت کرد.

به‌ادعای سونی نسل چهارم دوربین فول‌فریم a7R این شرکت با حسگر ۶۱ مگاپیکسلی BSI-CMOS قادر به ثبت تصاویر تا ۱۵ استاپ گستره‌ی دینامیکی است. این نخستین حسگر سونی از سال ۲۰۱۵ است که با چنین قابلیتی معرفی می‌شود. حسگر دوربین جدید سونی به سیستم فوکوس خودکار هیبریدی با ۵۶۷ نقطه‌ی فوکوس خودکار شناسایی فاز (PDAF) و ۴۲۵ نقطه‌ی تشخیص کنتراست و ۷۴ درصد پوشش‌ فریم و قابلیت تشخیص آنی چشم انسان و حیوانات مجهز است.

نسل قبلی این دوربین یعنی A7R III، سنسوری ۴۲.۴ مگاپیکسلی داشت و حالا با دوربین جدید، می‌توانید ببینید که سونی با رزولوشن سنسور دوربین جدید خود، چطور برای رقبا خط و نشان کشیده است. سونی می‌گوید این سنسور می‌تواند جزئیات را با دقت بسیار بالایی ثبت کند و حتی اگر در تصاویر ثبت شده با این دوربین زوم کنید، شاهد افت کیفیت چندانی نخواهید بود. دوربین سونی A7R IV ارزان قیمت هم نیست و با قیمت ۳۵۰۰ دلار برای بدنه، از ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.

برای مقایسه، این رزولوشن رقبای بدون آینه و فول فریم A7R IV هستند:

پاناسونیک S1R: رزولوشن ۴۷.۳ مگاپیکسل

نیکون Z7: رزولوشن ۴۵.۷ مگاپیکسل

کانن EOS R: رزولوشن ۳۰.۳ مگاپیکسل (البته برای رعایت انصاف، باید بگوییم که EOS R در سطح دوربین‌های گفته شده نیست و مخاطبین دیگری دارد اما در مجموع EOS R بهترین دوربین بدون آینه کانن است.)

دوربین سونی a7R IV

دوربین سونی a7R IV با سنسور فول‌فریم ۶۱ مگاپیکسلی معرفی شد

دوربین سونی a7R IV می‌تواند با سرعت ۱۰ فریم‌برثانیه و با فوکوس خودکار به‌صورت پیاپی ۶۸ عکس بگیرد. بدنه‌ی دوربین جدید سونی بازطراحی و درمقابل نفوذ آب با استفاده از واشرهای فوم در اطراف باتری و در‌های آن مقاوم شده است. همچنین، در تمامی اتصالات از در‌های پلاستیکی کاملا مُهروموم‌شده استفاده شده است که مانع نفوذ آب به داخل دوربین می‌شود.

افزون‌براین، قسمت گریپ دوربین نیز بازطراحی شده و جوی‌استیک بزرگ‌تر و طراحی جدید دکمه‌ها را شاهد خواهیم بود. دوربین A7R IV سونی از قابلیت منظره‌یاب الکترونیکی ۵.۷۶ میلیون نقطه‌ای، کارت اسلات دوتایی UHS-II، پورت USB-C، بلوتوث، NFC و ۸۰۲٫۱۱ac Wi-Fi بهره می‌برد.

باتری دوربین سونی a7R IV از نوع NP-FZ100 است و می‌تواند براساس آزمون استاندارد CIPA، حدود ۶۷۰ شات را با استفاده از نمایشگر و ۵۳۰ شات را با منظره‌یاب الکترونیکی ثبت کند. در گریپ باتری دوربین نیز دو عدد باتری FZ100 حضور خواهد داشت که برچسب قیمت ۴۰۰ دلار را به‌همراه دارد. براساس اعلام سونی، دوربین a7R IV نیز همانند دوربین قبلی همین نسل از سیستم لرزشگیر داخلی پنج‌محوره برخوردار است که لرزش را تا ۵.۵ استاپ کاهش می‌دهد. دوربین جدید سونی با پردازنده‌ی توانمند Bionz X و نمایشگر لمسی ۱.۴۴ میلیون نقطه‌ای به بازار عرضه می‌شود.

جدا از این موارد، سونی ضبط صدا در این دوربین را هم بهبود بخشیده و حالا A7R IV به لطف تکنولوژی جدید، می‌تواند سیگنال‌های صوتی دیجیتال را هم ضبط کند. سونی برای استفاده از این ویژگی نیز دو وسیله جانبی جدید معرفی کرده که یکی از آن‌ها، میکروفون شاتگان ۳۵۰ دلاری و دیگری آداپتر XLR میکروفون است که ۶۰۰ دلار قیمت دارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4021

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.