• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

معرفی پنج کتاب در حوزه توسعه فردی

  • کد خبر : 54433
  • 11 می 2024 - 9:25

پیشرفت و رشد شخصی فرایندی همیشگی است . در واقع یک روش  که افراد می توانند مهارت ها و ویژگی های خود را ارزیابی کنند، اهداف خود را  در نظر داشته باشند  و برای تحقق و به حداکثر رساندن توانایی های بالقوه اهدافی را تعیین کنند.

معرفی پنج کتاب در حوزه توسعه فردی

بهترین کتاب های توسعه فردی :

  •  کتاب هفت عادت مردمان موثر
  • کتاب عادت های اتمی
  •  کتاب چهار میثاق
  • کتاب  باشگاه پنج صبحی ها
  •  کتاب قورباغه را قورت بده

کتاب هفت عادت مردمان موثر :

کتاب هفت عادت مردمان موثر به عنوان یکی از پرفروش ترین آثار نیویورک تایمز به نویسندگی استفان کاوی نوشته شده است . در این کتاب نویسنده سعی کرده است تا یک سیر تحولی را برای خوانندگان کتاب به وجود بیاورد . در ابتدا به خواننده کتاب کمک می کند تا به رشد فردی دست پیدا کند و بعد به کار گروهی می پردازد تا مسیر رشد انسان کامل شود.

وی در فصل اول کتاب در مورد عامل بودن توضیح می دهد و از خواننده می خواهد تا مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرد و از اوضاع و شرایط شکایت نکند .

در فصل دوم نویسنده می خواهد به خواننده پیش بینی کردن را بیاموزد ، در این فصل نویسنده از ما می خواهد که فکر کنیم و ببینیم که آینده موضوع مورد نظرمان چگونه خواهد بود .

فصل سوم به راههای رسیدن به تجسم تعریف شده در عادت دوم میپردازد.

در فصل پنج تاکید دارد که پیش از توجه به دیدگاه خودمان ، به موضوع از دید دیگران نیز بنگریم و در فصل ششم از خواننده می خواهد تا به طور مداوم به موضوعات فصل های قبل مراجعه کرده و آن را در زندگی روزمره خود به کار ببندد.|

در فصل آخر کتاب نویسنده به ما می آموزد که اصل سفر کردن مهم و آموزنده است نه رسیدن به هدف .

این کتاب را از دست ندهید :معرفی کتاب خود شناسی آلن دو باتن

کتاب عادت های اتمی :

کتاب عادت های اتمی نوشته ی جیمز کلیر یکی از بهترین کتاب های رشد فردی است ، در این کتاب نویسنده تلاش کرده است تا به خواننده کمک کند با ساخت عادت های مفید و جدید بتواند در راستای برنامه های خود قدم برداشته و به اهداف خود برسد .

ویژگی این کتاب آموزشی و انگیزشی ،تاکید روی تغییر تدریجی و مستمر عادت های انسانی است . به قول کلیر ، نقطه ی آغازین ، تغییرات یک درصدی عادات در هر روز است .

هر روز ۱ درصد بهتر شدن، معادل سالی ۳۷ برابر بهتر شدن است! همین رفتارها و عادت‌های کوچک است که تعیین می‌کند ۱۰ سال بعد کجا هستیم و چقدر موفق شده‌ایم یا شکست خورده‌ایم.

کتاب چهار میثاق :

کتاب “چهار میثاق” اثر برجسته‌ی دون میگوئل روئیز کتابی کوتاه و خوشخوان است که نویسنده سعی کرده تا والا ترین مفاهیم و مصادیق انسانی را از نسل های گذشته به نسل حال و آینده منتقل کند و جهانی بی آلایش و روشنی را با ودیعه گذاشتن باورهای بنیادین ایجاد کند و رویای مشترک دنیا و انسان ها را تغییر دهد .

این کتاب با عنوان فرعی خرد سرخپوستان تولتِک، خرد‌نامه‌ی سرخ پوستان است. سرخپوستان تولتِک مردمانى بودند آگاه به فطرت و ادراک انسان.

آن‌ها جسم و روان انسان را از هم جدا نمى‌دانستند و باور داشتند هرچه هست در پیوند با ما و طبیعت تجلى مى‌یابد.

در جست و جوی خوشبختی و خودشناسی از گذشته دور تا کنون دغدغه مشترک انسان ها در جهان بوده و است.

دستیابی به شناختی کامل از خود یا به عبارتی خودشناسی، در جستجوی خوشبختی و بهتر زیستن و در نهایت رسیدن به کمال انسانی، از گذشته‌های دور تاکنون دغدغه‌ی مشترک میلیون‌ها انسان در جهان است.

کتاب چهار میثاق چهار اصل اساسی را برای رهایی انسان از این دغدغه ها پیشنهاد کرده است.

کتاب باشگاه پنج  صبحی ها :

کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثری از رابین شارما ،نویسنده ی آمریکایی است .خواندن این کتاب به ما می آموزدکه چگونه میتوانیم با ایجاد یک تغییر در سبک زندگی خود ، و سحر خیز شدن خلاقیت و موفقیت را به زندگی خود دعوت کنیم .

کتاب داستانی خیالی اما الهام بخش است در داستان با زندگی یک هنرمند ، یک کار آفرین و یک سرمایه دار آشنا می شویم .

این افراد هم کدام در زندگی خود مشکلاتی دارند و در تلاش هستند تا با گفتگو با یکدیگر و یافتن راه حل، مشکلاتشان را به نوعی حل کنند.

رابین شارما به نجات دادن ذهن از دست شبکه های اجتماعی پرداخته و می گوید برای موفق شدن و داشتن زندگی ای شاد تر باید بر روی مواردی همچون سلامت روان ، تغییر حال بد به خوب ، سلامت فیزیکی و شناخت درست از خودمون و داشتن حال خوب تمرکز کنیم .وبه توصیه هایی عملی برای رسیدن به چهار مورد گفته شده ، اشاره می کنه .

اگر به دنبال راهنمایی عالی و کاربردی در مسیر موفقیت و کامیابی هستید کتاب باشگاه پنج صبحی ها گزینه بسیار مناسبی است .

کتاب قورباغه ات را قورت بده :

کتاب قورباغه ات را قورت بده نوشته ی برایان تریسی است در کتاب نویسنده به ما می گوید  که در زندگی هر انسانی ، حداقل یک قورباغه وجود دارد که بزرگترین و مهمترین کاری است که انسان باید انجام دهد کاری که احتمالا اگر همین الان کاری برایش نکنیم به احتمال زیاد دیگر انجام نخواهد شد .

نویسنده کتاب می گوید اگر قرار است دو تا قورباغه را بخوری ، اول آن یکی که زشت تر است را انتخاب کن.

کتاب با ۲۱ اصل ساده به ما می آموزد که چطور زمانمان را مدیریت کنیم و به همه فعالیت ها و وظایفمان برسیم .

برایان تریسی اعتقاد دارد ، کلید موفقیت در دست به کار شدن و عمل کردن است . وی در کتاب راه های عملکرد سریع و انجام به موقع فعالیت هایمان را به ما خواهد آموخت .

قورباغه ات را قورت بده یک نماد برای انجام‌دادن کارهای سخت است ، اگر به دنبال تغییر، خود یاری و موفقیت هستید این کتاب گزینه مناسبی برای شما می باشد .

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=54433

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.